Tırnak ve Hastalıkları

Bu ay tırnak hastalıkları Şifahane'mde sıklıkla rastladığım başlıklardandı. Tırnaklar küçük deri ekleri olamsına karşın hayatımızda oldukça önemli. Özellikle tırnak batması en ağrılı ve yaşamı en çok kısıtlayan hastalıklardan biri.

Tırnak batmasının doğru tedavisi aslında oldukça basit. Ancak kliniğime başvuran hastalarımın öykülerini dinlediğimde uzunca bir süre doğru tedaviye ulaşamadıkları için acı çektiklerini ve bir sürü ilaç kullandıklarını dinliyorum.

Nedir tırnak batması?

Tırnağın boyutlarının, yatağından daha büyük olması nedeni ile kenardaki et kısmına saplanması ve orada oluşturduğu tahribat. Bu tahribata bir süre sonra çeşitli mikrobik enfeksiyonlar da eklenir. Tırnak batması oldukça ağrılı bir süreçtir ve muhakkak tedavi edilmesi gerekir.

Tedavide süreci uzatmamak önemli kurallardan biridir. Beklemek ve ertelemek nadiren tam iyileşme ile sonuçlanır. Çoğu zaman batma yinelenir, uzun süreler antibiyotik kullanımı gerekir ve uzamış inflamasyon bedeni yorar.

Tedavisi nasıldır?

Öncelikle mikrobik enfeksiyon kurutulur. Enfeksiyon kurudktan hemen sonra tırnağın kısmen çekilerek tırnak yatağı ile tırnağın uyumlu bir hale getirilmesi cerrahi olarak sağlanır. Bu işlem en fazla 20 dakika sürer. Çekim ve yatak revizyonu, parmağın halka anestezi ile uyuşturulmasından sonra uygulandığı için işlem konforludur. Ağrı hissedilmez.

Tırnak tamamen çekilmeli mi?

Tırnağın tamamen çekilmesini kesinlikle tırnak batmasının tedavisinde önerilmez. Tamamen çekim ve uzamış inflamasyon tırnağın üretildiği kısımda haraplanmaya neden olduğu için tırnağın zamanla kerpeten tırnağa dönüşme riskini doğurur. Çekilen tırnak tekrar uzadığında batma tekrar edecektir.

Ağrısız ve enflamasyonsuz sağlıklı günler diliyorum!