Akne geçer mi?

Akne yani sivilce günümüzde en sık karşılaştığımız problemlerden biri. Çoğu zaman hastalarım başvuru anında oldukça bezgin oluyorlar. "Aylardır- senelerdir uğraşıyorum ama geçmiyor." Tedavi süreçlerine inanç da kaybolduğu zaman maalesef tedavi süresince uyum da zor oluyor sabretmek de güç oluyor.

Akne kronik hastalıklardan biridir. Geçer, kaybolur, silinir ancak nüvesi vücutta kalmaya devam eder. Bu ne demek? Günün birinde tekrarlayabilir demek. Etkili bir tedavi alabildiyseniz atak yapma ihtimali düşük olacaktır, ataklar görece kolay engellenebilir.

Önemli olan ilk adım atağın tedavisidir. Atak demek yüzde orta veya şiddetli bir sivilce durumunun söz konusu olması demektir. Hastalığın yatışması için etkili bir tedavi uygulamak gerekiyor. Krem tedavileri hafif aknede etkilidir. Ancak daha şiddetli durumlarda ileri tedaviler gerekebilir.

Akne'de ileri tedavi seçenekleri nelerdir?

Aknede krem tedavilerinin yeterli olmayacağı durumlarda daha ileri tedavi seçeneklerine geçilmesi gerekir. Bu seçenekler arasında doktor tarafından uygulanacak ilaç uygulamaları (intralezyonel enjeksiyonlar ve kimyasal soyma) ara katman tedavidir. Bu yöntemde kişiye göre ilaç dozu belirlenir ve doz tedricen arttırılacak şekilde hastalığın tutulum gösterdiği alana uygulanır.

Bu tür girişimsel yöntemler yeterli gelmeyecekse veya hasta u yöntemleri kullanamıyorsa ağızdan yüksek doz A vitamini türevi olan ilaçlar başlanabilir. Bu ilaçlar ve tedavi süreci muayenede belirlenir ve süreç hakkında hastalar muhakkak aydınlatılır.

Akne çözümü olan bir hastalıktır. Tedavi kişiye göre belirlenir. Şifa kimi zaman ve sabır gerektirir ancak mümkün olduğu akılda tutulmalıdır.

Görüşmek üzere!